Örebrokompaniet och HKM Publishing inleder ett samarbete kring ett destinationsmagasin. Det är HKM:s befintliga magasin Utmärkt Örebro som nu utvecklas till att bli Örebros officiella destinationsmagasin.
Med förnyad framtoning och anpassning efter Örebros splitternya varumärkesprofil och med ett utökat innehåll kommer Utmärkt Örebro att nå marknaden lagom till sommaren.
– Det känns väldigt spännande att göra en ny trycksak för Örebro tillsammans med HKM, säger Örebrokompaniets marknadsstrateg Anna Iderot Bjelke.
– Vi märker av en stor efterfrågan på en Örebroprofilerande trycksak som kan användas i många olika syften. HKM har redan ett magasin med ungefär samma målgrupp och vi ser stora fördelar med att samverka istället för att ta fram en helt ny produkt.
Magasinet Utmärkt Örebro har sedan 2011 bland annat funnits tillgänglig för Örebrobesökare via hotellen och det har också skickas ut per post till beslutsfattare på större företag inom 30 mils radie från Örebro. Utmärkt Örebro är ett premiummagasin tryckt på glossigt papper med bunden rygg som visar Örebro från sin bästa sida. Innehållet speglar staden med fokus på rese- och aktivitetsanledningar. Här finns texter och reportage om hotell, restauranger, aktiviteter och evenemang. Syftet med magasinet är att marknadsföra Örebro som affärs-, mötes- och semesterstad och målgruppen är näringsliv, besökare och framtida invånare.
– Vi tycker det här samarbetet är otroligt inspirerande och vi ser det också som ett erkännande på att vi gjort en bra produkt som vi nu, tillsammans med Örebrokompaniet, kommer att utveckla i helt rätt riktning, säger Linnea Fennhagen, operativt ansvarig på HKM Publishing.