Den 29 oktober är det dags för årets Digital Summit på Örebro universitet, i arrangemang av den digitala byrån Impera och universitetet i samverkan med Handelskammaren Mälardalen.
Temat för årets Digital Summit är ”Mod och att våga satsa i ett nytt kommunikationslandskap”, och förhoppningen är att det ska inspirera fler företagare att ta steget in i den digitala marknadsföringen.
– Väldigt många företag vet idag att den digitala kommunikationen är viktig, men det är ofta långt mellan tanke och handling. Det handlar lite om att man vet vad man har – den pappersbaserade marknadsföringen – men inte vad man får, säger Dan Berggren, strateg och kreativ ledare på Impera.
Den datadrivna annonseringen som man kommer att prata om på Digital Summit handlar bland annat om annonsering på Google, och med anledning av detta kommer dagen att ha ett celebert besök.
– Google Sverige kommer och håller ett föredrag om datadriven marknadsföring, och det är lite speciellt då de tidigare beslutat sig för att inte ge några föreläsningar, men man gör alltså ett undantag för att kunna komma hit, berättar Dan Berggren.
En annan av dagens föreläsare som man presenterar med glädje är trendanalytikern, författaren och föreläsaren Göran Adlén, som att prata om vad den digitala kommunikationen handlar om.
– Vi har också två företag på plats som kommer att tala om vad en övergång till digital kommunikation har inneburit för dem, det är Tomas Dunard, Director of Marketing på Vismakoncernen som kommer berätta om deras resa till nya affärer i en uppkopplad tid och Lisa Thorén, marknadschef på Sveriges ledande spa-anläggning Sankt Jörgen Park i Göteborg. Som kommer att berätta om sin resa från traditionell kommunikation och försäljning till datadriven marknadsföring, något som gett dem en return on investment på 1 000 procent, säger Dan Berggren.
Digital Summit vänder sig till vd:ar och marknadsföringschefer och äger rum mellan 8.00 och 12.00. Deltagande är gratis, men anmälan krävs via Handelskammaren Mälardalens hemsida.