Den 22 november var det dags för Hemmakväll att åter etablera sig i city, denna gång på Drottninggatan 19. Men den här gången handlar allt om godis, godis och mera godis. Vi tog kontakt med Hemmakvälls marknadschef Jaana Thorén för att höra mer om den nya butiken.
Hur var öppningen i Örebro?
– Tack vare uppslutningen från båda gamla och nya kunder hade vi en fantastisk invigning av vår nya konceptbutik ”En ny värld av godis” i Örebro. Vi är tacksamma, glada och stolta över det fantastiska gehör vi fått och vill rikta ett stort tack till våra kunder.
Vad är tanken bakom de här konceptbutikerna?
– Tanken är att erbjuda våra kunder en upplevelse utöver det vanliga med allt från vårt fantastiska lösgodis, den service vår personal ger och själva atmosfären i butiken till våra inspirerande presentförpackingar.
Vad erbjuder ni kunderna i Örebro?
– Det blir fullt fokus på det ätbara, vårt fantastiska lösgodis och inspirerande presentförpackningar. Många av våra kunder vill i dag ge bort något gott i present när man ska gå på fest.
Många minns Hemmakväll för att man kunde köpa och hyra film. Finns något av detta kvar?
– Våra nya konceptbutiker fokuserar enbart på det ätbara, i övriga Hemmakväll-kedjan kan våra kunder köpa och hyra film. Vår senaste varumärkesundersökning visar att många av våra kunder väljer att handla godsaker på Hemmakväll. De värdesätter vårt kvalitativa lösgodis och den upplevelse som Hemmakväll står för. 85 procent av våra kunder tycker att lösgodis från Hemmakväll håller mycket hög kvalitet och det är vi stolta över. Givetvis vill vi bli ännu bättre och utvecklar därför ständigt vårt sortiment med nyheter tack vare goda leverantörssamarbeten.