Injustice
NetherRealm/Warner Interactive
(X360/PS3/Wii U)
Superhjältar och mordiska skurkar drabbar samman i ett av DC Comics mörkare, alternativa, universum i fightingspelet Injustice: Gods Among Men. Det är skaparna bakom det senaste Mortal Kombat spelet som bjuder upp oss att pröva våra färdigheter och släppa lös vår inre serietidningsnörd. Det gör sig till kännedom i många aspekter av spelet. Injustice känns som en finputsad version av Mortal Kombat, utan övervåldet. Likt Mortal Kombat så erbjuder NetherRealm även denna gång en story, vilket är ovant i fightingspel. Vilket öppnar upp möjligheterna att testa på många av de karaktärer som finns tillgängliga, dock inte alla.
Injustice bjuder på en rejäl dos av DC Comics mest välkända hjältar och skurkar, som i många fall känns unika och bygger runt varje karkatärs personlighet och superkrafter från serievärlden. Flash utnyttjar sin snabbhet, Green Arrow använder pil och båge och Batman har sina små leksaker. Det som känns minst välgjort är karaktärer som Solomon Grundy, Stålmannen och Doomsday, som alla bygger på samma arkitektur. Vilken kan översättas till ”slå hårt och slött”-metoden. Spelmässigt känns kontrollerna tajta och responsiva, och spelstilen går mycket ut på att kedja ihop en kombination av attacker för att göra så mycket skada som möjligt, utan att din motståndare får en chans att försvara sig. Känslan av spelet kan liknas med en kombination av Super Street Figher och Mortal Kombat, vilket blir en slående mix. Det är svårt att särskilja sig från alla fightingspel som finns ute på marknaden. Men Injustice är ett tydligt exempel på när allting går som det ska.