Text: Pim Ehrelind

Betyg:

Publicerad i Recension

DOOM
Id Software, Panic Button
Switch

Ett av förra årets bästa och kanske minst barnvänliga spel har hittat ett nytt hem på Nintendos normalt sett väldigt barnvänliga konsol. Och det borde ju räcka som en recension, egentligen. Men att konvertera det svinsnabba och högexplosiva spel som förra årets ”Doom” var är något som förtjänar mer uppmärksamhet än så. Uppoffringar behövde förstås göras, för även om Nintendo Switch klarar en del så klarar den definitivt inte ett högupplöst actionspel med 60 bildrutor i sekunden. Faktum är att den ibland får det svårt att ens klara av de 30 bildrutorna som Switch-versionen av ”Doom” anpassades för. Att spela med konsolen kopplad till tvn avslöjar dessutom hur suddigt spelet egentligen är.

Det är också synd att möjligheten att skapa egna banor har tagits bort. Men i portabelt läge är ”Doom” en av de bästa spelupplevelserna för andra året i rad. Trots att jag redan har spelat PS4-versionen i många timmar är jag inte det minsta trött på att skjuta marsdemoner. Och att kunna göra det praktiskt taget när som helst, och var som helst, gör det bara ännu bättre.

Dela
Dela detta

Kommentera

  • (will not be published)